1. nädal, 15. – 22. jaanuar (2. osa)

Nüüd räägin natuke lähemalt, kus ja kuidas ma siin seni elanud olen. Pärast esimest ööd vahetasin hotelli märksa odavama variandi – hosteli vastu. Kohe hakkasin tegelema ka püsivama elukoha otsimisega, mis paraku on osutunud väga keeruliseks. Enamik üüripindu kujutavad endast privaatset tuba suuremas majas, kus kokku 5-13 magamistuba, 2-3 vannituba ning 1-2 köögipinda. Vannituba ning kööki peab seega nii või naa teistega jagama. Renditasusid arvestatakse siin nädala kaupa, mitte kuu, nagu meie Eestis harjunud oleme. Selliste tubade renditasud algavad üldjuhul 210 AUDist ehk ligi 150 eurost nädalas. Ehk siis kuus tuleb välja käia oluliselt suurem summa kui Eestis. Aga see selleks, palju suurem takistus elamise leidmisel on see, et minimaalseks rendiperioodiks on enamasti 6 või isegi 12 kuud, minul poleks aga pikema kui 3-kuuse rendilepinguga midagi peale hakata.

Siiani olen käinud vaatamas kolme kohta. Esimeses olid kõik kaasüürnikud mehed (tundus, et ehitajad). Teisest saadeti mind enne majja sisse laskmist tagasi, kuna minimaalne rendiperiood olevat 12 kuud (hoolimata sellest, et olin neile saatnud e-maili küsimusega, kas ainult kolmeks kuuks on võimalik rentida ning vastuseks tuli, et broneerisime teile vaatluseks aja). Kolmandas oli 15 toa peale vaid üks kööginurk ning kaks dušikohta ühises vannitoas, rääkimata sellest, et kogu elamine nägi väga ebahügieeniline välja. Pärast viimast käiku olen omamoodi alla andnud elamise otsimisega. Olin ka Facebooki grupis “Eestlased Brisbanes” oma toasoovi ära maininud ning sealt on laekunud kolm potentsiaalset pakkumist. Hetkel loodangi kõige rohkem ühele neist, mis loodetavasti järgmisel nädalal lõplikult selgub. Teised kaks olid linnast väljas, 45-60 minutilise rongisõidu kaugusel ning esialgu välistasin need koheselt. Nüüd hakkan aga üha enam aru saama, kui laialivalgunud linn on, ning ühtlasi – kui ideaalse asupaigaga on minu praegune hostel.

Kui ma esimest korda oma hostelisse jõudsin, olin päris šokis. Esiteks asus see minu meelest kaugel – 35 minutit ülikoolini jalutada. Kusjuures, ühistransport siin linnas tihtipeale eriti ei aita. Näiteks minu hostelisse bussiga sõites on võimalik küll jalutamise osa vähendada ligi 20 minutini, kuid kokkuvõttes võib ajaliselt isegi kauem aega minna. Väga populaarne on siin Uberi teenus, mida isegi olen nüüdseks juba mitu korda kasutanud – siis, kui on tunne, et lihtsalt ei jaksa enam kõndida. Uber on tõesti väga mõistlik, sest maksab ligi 6-10 eurot (vs. bussisõit ~3 eurot) ning saab ilma vaevata sihtpunkti kohale (vs. 10+10 minutit bussipeatusest kõndida). Teine elamus oli minu jaoks toa jagamine teiste inimestega, millest ma viimased 1,5 aastat olen pääsenud. Minu toas on 2 narivoodit, ehk maksimaalselt jagame tuba nelja tüdruku peale. Köök on kõigi tubade peale ühine (ligi 10 tuba), ning kasutada on 4 tualetti/duširuumi (2 naiste ja 2 meeste). Kolmandaks nägi hostel välja palju vanem, kui ma tema heade hinnagute alusel Booking.com-is ootasin. Arvasin, et Brisbane’is kui võrdlemisi uues linnas on kõik elamud seest modernsed ja puhtad. Tegelikult tundub, et enamik vajaks “euroremonti”.

Kuna elamise otsimisega ei ole läinud nii ladusalt kui algul lootsin, siis olen päeva-paari kaupa oma viibimist hostelis pikendanud, täna tuleb järjekorras juba kuues öö. Olen siin elamisega juba (paraku) täitsa ära harjunud ja hostel on päris armsaks saanud. Nüüd saan aru, et tegelikult on asukoht väga hea, toakaaslased üldjuhul väga toredad ning ka muus osas on hostel väga korralik.  Olen juba üle elanud ühe prantslanna, Sydneys elava malaisialasest vanema naise, aasialanna, 3 sakslannat, ning praegu olen koos inglanna, veel ühe aasialanna ning ühe seni lokeerimata toakaaslasega. Juhuslik tähelepanek: eurooplased magavad pea seina pool, kuid aasialased (sh Malaisia) vastupidi – pea ukse pool. Olles kuulnud saksa tüdruku jutte teistest hostelitest, kus ta oma Austraalia-reisi jooksul viibinud oli, siis oskan ka paremini meie pisikest hostelit väärtustada (tema arvates oli see parim, kus ta olnud on): mingit pidutsemist ega lärmamist ei ole, duširuum ja tualett on puhtad ning nende kasutamisega järjekorda pole tekkinud ning toas on meid ainult neli (mitte 10 või 16 nagu paljudes teistes kohtades).

Igatahes olen siin juba “vana kala” – jagan teistele nõuandeid, kuhu toidupoodi ostlema minna, kus pesusid kuivatada, kus hosteli vastuvõtt asub (seda on esimesel korral võimatu leida). Uutele toakaaslastele näitan kätte ühiskasutamiseks mõeldud toidupaki ja pesupulbrikastikese, mille Malaisia naine mulle kasutamiseks jättis. Saan öelda, et kunagi tundsin naist, kes need asjad siia järgnevatele põlvedele kasutada jättis…

Pesu pesemisest nii palju, et valida on kolme vee temperatuuri vahel: hot, warm ja cold. Kui mina pesema läksin, oli süsteem katki ning saadaval oli ainult cold (külm). Küsisin siis, et kui külm see “cold” on? – Õhutemperatuur, ehk 35 kraadi. Kodus oleksin valinud veel külmema, 30-kraadise temperatuuri :). Pesu kuivatamiseks on siseõues üleval pesunöörid, kuid ööseks ei soovitata sinna midagi jätta – opossumid on liikvel.

Hostel asub väga armsas vanaaegselt elegantse arhitektuuriga majas mäekese otsas. Meie toast avanevad uksed rõdule, kus saab hommikust süüa ning õhtul niisama istuda ja blogi kirjutada.

20170122_110701

Meie toast avanev pääs rõdule

20170117_184214

Vastasmaja aknad (vaade meie rõdult)

20170117_184201

Kodutänav (vaade meie rõdult)

Hosteli asukoht on hea ka selle poolest, et jõgi ei jää kuigivõrd kaugele. Täpsemalt alla kilomeetri, kuid aega võtab jõeni jõudmine ligi 20 minutit, kuna ületada tuleb mitmeid sõiduteid. Iga selline ülekäik tähendab aga mitut minutit rohelise tule ootamist – fooritsüklid on siin tükkmaad pikemad kui harjunud olen. Siiani pole ma selgeks saanud, kummale poole teed ületades vaatama pean – autod sõidavad ju vastassuunavööndis! Siiski olen aru saanud, et ükskõik kuhu ma lõpuks püsivama elamise saan, jääb see jõest kindlasti liiga kaugele. Seega kasutan praegu usinasti juhust, et jõe ääres jooksmas käia. Kui jõeni saamise takistusrada on läbitud, on edasine tee vägagi mõnus – vahetult jõe kõrval piki mõlemat kallast on kergliiklusrajad ning kesklinnas saab jõge ületada kergliiklussilla kaudu. Mõned pildid minu jooksuteekonnalt:

20170117_064744

Jooksmas

20170117_064737

Jooksmas (tagasivaade)

20170117_065423.jpg

Kergliiklussild

20170119_062138.jpg

Ükspäev sattus minu jooksuteele ette selline tegelane ning ei kavatsenudki enam teed vabastada

Ülikooli ja ärikeskusega võrreldes vastaskaldal asub linnaosa nimega Southbank, mis on põhiliseks kultuuri ja vaba aja veetmise keskuseks Brisbane’is. Siin asub hulganisti eri kultuuride söögikohti, laguunidega pargialad ning saab ka lihtsalt nautida kaunist vaadet jõele ja selle taustal olevatele kõrghoonetele. Kui küsisin ühe kolleegi käest, mis talle Brisbane’is kõige rohkem meeldib, vastas ta, et Southbank, kuna see on lihtsalt nii ilus. Mis siin salata, ilus on ta ju tõesti…

20170117_064904

Southbanki laguunid, kus päevasel ajal inimesed ujumas käivad

20170117_064940

Southbanki laguunid

20170120_124710

Southbank

Piltidel olev elegantne roosade lilledega rajatis – South Bank Grand Arbour – kaunistab Southbanki terve kilomeetri ulatuses.

20170120_124800

South Bank Grand Arbour

20170120_124931.jpg

South Bank Grand Arbour seestpoolt

Nagu näha, siis minu “jooksutrenn” sisaldab omajagu vaatamisväärsustega tutvumist ja pildistamist. Ning tegelikult suure osa teekonnast ma kõnnin, et pulssi tagasi alla viia ning seeläbi südamelihast treenida. Jalad saavad peale jooksmise iga päev kõvasti trenni ka lihtsalt kõndimise läbi: 35+35 minutit tööle ja tagasi,  teine sama palju veel tihtipeale lõuna ajal potentsiaalseid elupaiku otsima minnes. Selline tunne on, et peagi on mu säärelihased sama tugevad kui kängurul.

Leave a Reply

