Laupäev, 23. juuli 2016

Olin juba mitmelt inimeselt kuulnud, et keegi suvekoolis on veel Eestist. Eeldasin, et Tallinnast, kuna enamikku Tartu doktorante ma tunnen ning vast oleks enne välja tulnud, et samasse suvekooli läheme. Loengute vahel kohtusin aga lõpuks A-ga, kes on Ukrainast pärit magistritudeng Tartust, teeb oma lõputööd samas uurimisrühmas, kus mina olen, ning mu enda juhendaja olevat ta siia suvekooli saatnud.

Kahjuks pean tõdema, et minu peas hakkab ukrainlaste kohta teatav stereotüüp kujunema. Kõik, keda ma tunnen, on eneseteadlikud, parasjagu ülbed, ausalt öeldes isegi lapsikud. Võimalik, et üks põhjus on selles, et nad ongi nooremad kui nende kursusekaaslased. Nimelt lähevad nad 6-aastaselt kooli ning koolitee kestab 11 aastat. Seega on nad ülikooli astudes üldiselt alles 16-aastased.

Igatahes ka A vaid tugevdas minu eelarvamust, suutes esimese 10 minuti jooksul teha maha pea kõiki meie ülikooli õppejõude, sealhulgas neid, kellega ma ise tihedalt koos töötan. Hiljem kahetsesin, et ma talle ausalt vastasin, mida ma järgmisel päeval (vaba päev) teha kavatsen ning ta kaasa lubasin võtta. Mulle oli üksi reisimine juba väga meeldima hakanud.

Õhtul toimus suvekooli õhtusöök ühes uhkes restoranis. Toit oli hea, aga üldiselt ma neid õhtusööke ei naudi, kuna need kipuvad väga lärmakad olema. Nimelt istuvad kõik mitusada inimest samas ruumis umbes 10-kaupa laudades ning räägivad, mistõttu on raske isegi ennast kuulda, eriti mul, kellel väga vaikne hääl.

Õnneks sattusin istuma väga toredate inimeste kõrvale: venelanna J ja sakslane S. Katsusin oma päevast eksimust veidi leevendada ning kutsusin ka neid järgmiseks päevaks Sintrasse ekskursioonile.

Õhtusöögilt sain ka teada, mis on portvein (Porto). Nimelt on see Portugalist pärit kange magus punane vein, ligi 20%-se alkoholisisaldusega. Kohapeal maitses väga hästi, kuid üks, mille koju kaasa ostsin, osutus minu jaoks liiga magusaks.

Tagasiteel hotelli tegin pildi ka ilusast rongijaamast, kus järgmisel päeval J, S, A ja hiinlase R-ga pidime kohtuma, et Sintrasse sõita.

2016-07-23-23-34-12

Leave a Reply

