Neljapäev, 21. juuli 2016

Suvekooli tavaline päevakava oli: hommikul 3 tundi loenguid (kohvipausiga), lõuna, 3 tundi praktikumi, kohvipaus aias, ning 1.5 tundi õhtune loeng, lõppedes kell 18:30. Seega kui midagi vahele ei jäta, ei jää eriti vaatamisväärsuste jaoks õhtul aega. Esimene päev oli ainus, kus õhtust loengut ei olnud, seega otsustasin juhust kasutada ja minna São Jorge lossi (Castelo de São Jorge) kesklinnas.

Loss asus mäe otsas, kuhu jalgsi saamiseks on võimalik kasutada lifti. Lifti ülesleidmine ei ole aga niisama lihtne. Esimeseks takistuseks minu teel osutusid mitmed poed, näiteks Intimissimi – Euroopas kuulus pesupoe kett, mida meil Eestis paraku ei ole. Veel tahtsin endale sandaale. Minu bridžipartner oli mulle eelnevalt jutustanud, kuidas ta Lissabonist 6 paari nahksandaalidega lahkus, kuna need olid absurdselt odavad ja ilusad. Kui ühte kingapoodi sisse astusin, sain kohe aru, mida ta mõtles. Veetsin poes tükk aega, sest valik oli lihtsalt nii suur. Lahkusin ligi 20 eurot maksnud mugavate, kergete nahast sandaalidega.

Tee pealt sain veel endale 7 euro eest “päris rohust” kübara, mille üle olin eriti õnnelik, kuna olin eelmistel päevadel hirmsasti päikesepistet kartnud. Ilm, muide, oli Lissabonis kogu aeg päikseline 30 kraadi, mis enamasti ei olnud ebameeldivalt kuum, vaid lihtsalt mõnusalt palav, kerge tuuleiil aeg-ajalt põski paitamas. Kübaramüüja juhatas mind ka lifti suunas. Iseseisvalt seda küll üles ei oleks leidnud – lifti tuli siseneda läbi toidupoe eesruumi.

Lossist avanes imeline vaade linnale ning ka kindlus ise oli päris võimas. Igal juhul olin väga rõõmus, et selle retke ette võtsin. Sel päeval ma kuidagi eriti nautisin üksi ringi käimist, tuju oli hea ning isegi suhtlesin mitmete võõrastega (poemüüjad ja teised turistid).

2016-07-21-20-36-37

Vahval kombel jõudsin tagasi hotelli jällegi täpselt samal ajal kui minu tuttav hiinlane, kuigi seekord olime täiesti erinevates kohtades käinud :).

Leave a Reply

