Esmaspäev, 27. jaanuar

Esmaspäeval läksime oma esimesse treeningusse jõusaalis. Kuna meie soovitud treening – Total Body – toimus sel päeval vaid lõuna ajal, kiirustasime teisi ära ootamata avamise ajaks sööklasse, seisime veerand tundi järjekorras ja sõime 10 minutiga.

Jõusaalis öeldi meie rõõmuks, et pääseme 10€ suurusest kindlustusrahast ning peame maksma vaid 25€. Total Body osutus vägagi intensiivseks treeninguks, eriti mulle, kes ma käin praegu Eestis ainult flamenkos. Omajagu aeroobikakogemust mul ikka Tartu Ülikooli spordiklubist on, kuid minu jaoks olid Itaalia treeningud kerge kultuurišokk. Noorte neidude asemel andis Total Bodyt lihaseline mees, kes sealses jõusaalis vist täiskohaga töötas. Treeneri poolt ühtegi joogipausi ega pulssi alandavaid harjutusi ei tehtud – aina üks tugevalt aeroobne harjutus teise järel. Olin praktiliselt ainus, kes üldse omaalgatuslikult vahepeal tempo maha võttis ja mõne lonksu jõi. Anna oli veel eriti tubli, tehes kogu trenni kaasa raskemate hantlitega kui teised. Mina olin peale trenni üleni väsinud, Anna – uut energiat täis.

Monte Pisano nägi minu arvates alati isesugune välja. Sel pärastlõunal paistis ta huvitavalt madalate pilvede vahelt.

Monte Pisano

Monte Pisano

Õhtul, napilt enne töölt lahkumist, kiikas meie ukse vahelt sisse Igo ja kutsus meid Brasiilia õhtule kutsuda. Mulle tundus see kõige halvem võimalik aeg, sest olin just unistanud, kuidas (veel trennist) täiesti rammetuna koju puhkama saan, samuti oli mul kokku lepitud bridžimäng samaks õhtuks. Anna, kes oli just lõpetanud tähtsa Skype-miitingu Microsoft Researchiga, oli ka sel hetkel veidi kurnatud. Nimelt samal päeval kui me Itaaliasse jõudsime, oli tema varasem töö ootamatult hulganisti meediakajastust saanud ning sellest peale oli ta veidi nagu kuulsuse rollis – andes intervjuusid ja arutades edasist tööd. Anna aga tahtis siiski pigem minna ning ka mina ei tahtnud tegelikult mööda lasta juhust mingist huvitavast üritusest osa võtta. Seega ütlesime Igole, et läheme koju ja paari tunni pärast anname teada, kas tuleme või mitte.

Kodus mängisin kiirelt veidi bridži ning kella kümne paiku kiirustasime kesklinna. Üritust organiseeris rahvusvaheline tudengiorganisatsioon AEGEE. Tegelikult toimub neil igal esmaspäeval üritus Aperitivo Linguistico, kus pakutakse snäkke ning teemaks on erinevad keeled. Seekord oli teemaks aga spetsiifiliselt Brasiilia. Kõik snäkid olid meie tuleku ajaks loomulikult otsas, kuid inimesi oli veel palju. Meie CNR-i tuttavatest olid seal Igo ja Lucas. Tutvusime ka nende sõbranna Mariaga, kes rääkis vaid portugali ja itaalia keelt, seega minu ja Anna kombineeritud keeltepagasiga (eesti, vene, inglise, saksa, prantsuse) ühisosa puudus.

Toimus Brasiilia-teemaline viktoriin, millest meie võistkond Estonia osa võttis, seda Igo-Lucase-Maria abiga. Saime näiteks teada, mis on kirjas Brasiilia lipul: “Ordem e Progresso” (-“Kord ja areng”). Wikipedia kohaselt on see inspireeritud positivismi motost “L’amour pour principe et l’ordre pour base; le progrès pour but” (-“Armastus kui printsiip, kord kui alus, edu kui eesmärk.”). Lipul olevad 27 tähte sümboliseerivad Brasiilia 26 osariiki ja pealinna. Mina ei teadnud varem sedagi, et Brasiilia pealinnaks on Brasilia. Kõige raskemaks osutus küsimus, milliste riikidega on Brasiilial ühine piir. Meie kolm brasiillast suutsid kamba peale vaid paar riiki nimetada, kusjuures ühena läks kirja Tšiili, millega tegelikult ühist piiri pole. Oli hariv, aga võit seekord kahjuks meile ei tulnud.

Ühelt AEGEE aktivistidest kuulsime, et laupäeval plaanivad nad ühist reisi Sienasse, mis on linn ligi pooleteise tunni rongisõidu kaugusel. Mõtlesime tõsiselt nendega ühinemisele, kuna tahtsime võimalikult palju kohti oma Itaalias viibimise ajal ära näha. Enne äraminekut kuulsime, et samal õhtul oli seal olnud veel üks eestlane – “kes alati üritustel kohal käib, aga kellegagi ei räägi” :).

Vasakult tagant: Maria, Igo, Lucas. (pilt facebookist)

Vasakult tagant: Maria, Igo, Lucas. (pilt Facebookist)

Leave a Reply

