Pühapäev, 26. jaanuar

Pühapäeva hommikul olime veel eelmisest päevast üsna väsinud, kuid otsustasime siiski kuhugi minna. Valik langes Luccale, mis on väike keskaegne linnake Pisast paarikümne kilomeetri kaugusel. Seekord läks rongisõit juba täitsa ladusalt. Kuna raudtee viis mäejalamilt läbi, oli hetki, kui rong seisis-sõitis kaldasendis – tekkis kergelt ameerika mägede tunne :).

Lucca linna kese on linnamüüriga ümbritsetud ovaalse kujuga vanalinn.

Luccas väljaspool linnamüüre

Vaade linnamüüri vahelt välja

Vaade linnamüüri pealt linnast välja

Et kaardi järgi tundus vaatamisväärsusi linnas igal pool hajutatult olevat, ei osanud me konkreetset marsruuti valida. Samuti mõtlesime, et vahelduseks oleks huvitav mitte nii väga oma teekonda ette planeerida. Seega otsustasime teha random walki (iga kord juhuslikult valida, kuhu pöörata). Esimene uhke hoone, mille juurde jõudsime, oli San Martino katedraal.

San Martino katedraal

Hoidsime kohvikute osas silmad lahti, et oma värske traditsiooni kohaselt üks kohv juua. Jõudsime ühte hurmavasse nurgatagusesse kohvikusse. Meessoost kohvikupidaja, nagu Itaalias ikka, oli väga isikupärane. Üldse jäi Itaalias mulje, et kohvikute-toidukohtade teenindamisega tegelevad väga tihti omanikud ise. Igal juhul nägi mees veidi meremehe/piraadi moodi välja ning kohvikus istus õrrel päris papagoi, kes ka paar sõna oskas öelda. Ja koht ise oli väga odav – kaks kohvi ja saiakese saime kätte 2.50 euroga.

Lind kohvikus

Lind kohvikus (by Anna)

Peagi jõudsime 14. sajandist pärit Guinigi torni juurde, mis paistis välja selle poolest, et tema otsas kasvasid puud. Mina otsustasin üles ronida, kuid kuna Anna kardab kõrgust, andsin kaardi talle ja leppisime kokku, et kohtume torni all 20 minuti pärast.

Guinigi torn

Guinigi tornis

Kui tornist alla tulin ja 10 minutit oodanud olin, helistasin Annale ja küsisin, kus ta on. Sain vastuseks, et ta oli veidi ära eksinud, kuid nüüd juba näeb torni ja on kohe kohal. Ootasin veel mõned minutid ja helistasin uuesti – oli olnud vale torn :). Otsustasime kokku saada ovaalikujulisel linna peaväljakul, kus oli omal ajal tegutsenud amfiteater. Ilmaga oli meil see päev jälle väga vedanud ning keskpäevaks oli nii soe, et võis ilma mantlita ringi käia.

Piazza dell’ Anfiteatro

Piazza dell' Anfiteatro

Seekord proovisime lõunasöögikohta hakata otsima itaaliapärasel ajal. Keskväljakust veidi eemal leidsime jällegi omapärase toidukoha. Tegemist oli iseenesest restoraniga, kuid teenindus oli veidi lihtsamat ja familiaarsemat laadi. Anna tellis menüü (primo+secondo+contorno). Mina võtsin eestlaslikult kartulid lihatükiga ning magustoiduks tiramisu.

Itaalia toidukohad on väga detailirohkelt sisustatud - selline nägi välja meie laua kõrval olev kapipealne

Itaalia toidukohad on väga detailirohkelt sisustatud – selline nägi välja meie laua kõrval olev kapipealne

Primo (penne pasta)

Secondo (paneeritud hakklihapallid) ja controno (salat)

Liha kartulitega

Tiramisu

Pärast sööki suundusime linnamüüri poole. Teel nägime ära ka põneva kuldse Bütsantsi-stiilis mosaiigiga kaunistatud San Frediano kiriku, mis pärineb 12. sajandist (mosaiik 13.-14. sajandist).

San Frediano kirik

Müür oli terve ringi ulatuses jalakäijatele avatud. Tundus, et kõik inimesed ongi kogunenud müürile, sest erinevalt suhteliselt vaikse vanalinnaga jalutas seal päris palju rahvast.

Vaade müürilt

Pärast mõnda aega müüril jalutamist võtsime endale itaalia gelatod (jäätis): mina pistaatsia- ja amaretto-maitselised ja Anna pistaatsia ja mingi muu pähkli oma. Nägime ära veel ühe uhke basiilika – San Michele in Foro.

San Michele in Foro

Veel pilte meie jalutuskäigust Luccas:

IMG_2563 IMG_2573 IMG_2557 IMG_2616 IMG_2597 IMG_2608

Õhtusöögiks oli meie CNR-i kollektiivile organiseeritud pidulikku laadi õhtusöök. Selleks võtsid Giulio ja tema kihlatu Chiara, kes tegeleb erinevate keeltega (mh räägib ladusalt hiina keelt), meid hotelli juurest peale ning sõitsime koos pizzeriasse. Väidetavalt pole sellised koosistumised neil CNR-i inimestega tavalised ning seekordne korraldati meie ja brasiillaste tervituspeona.

Minu jaoks oli huvitav, et eelroaks pitsale pakuti pitsalaadset saia – salaami, prosciutto crudo või peekonilaadse (capocollo?) kattega. Kui kõht nendest täis oli, toodi igale lauaosale (meil oli laud jagatud kolmeks u 8-liikmeliseks seltskonnaks)  järjest kolm suurt pitsat, mille iga grupp sai enda maitse järgi valida. Olime Annaga ainsad, kes joogiks veini tellisid – itaallased, vähemalt meie töökaaslased, eelistavat enamasti õlut. Magustoiduks oli isuäratav šokolaadikook mascarpone-kreemiga.